Video Banner
Per View
Card Rate
Offer Rate
Banner
Per Click
Card Rate
Offer Rate
Impressions/ Month
On Request
Self-serve
Yes
Category Name
Ad Network
Iklan Google Display, juga dikenal sebagai Iklan Jaringan Display Google, Iklan Spanduk (Banner) dan Iklan Bergambar, adalah opsi periklanan platform sambare yang dapat Anda targetkan pelanggan potensial dengan iklan spanduk yang dapat berupa gambar, teks, atau kombinasi keduanya ditampilkan di Google Display Network. Anda juga dapat menggunakan gambar berformat GIF untuk Banner iklan, jika mereka mengikuti pedoman Google. Bentuk lain yang populer dari Iklan Google Display adalah iklan responsif. Tujuan iklan responsif adalah memanfaatkan ruang yang tersedia dengan sebaik-baiknya. Secara otomatis cocok dengan gambar dan teks yang disediakan oleh pengiklan di ruang yang tersedia. Satu-satunya Kerugian dari iklan responsif adalah bahwa pengguna tidak memiliki kontrol atas penampilan.
Google Display Network adalah kumpulan dari lebih dari 2 juta situs web dan aplikasi Google di mana Iklan Bergambar dapat muncul. Google Display Network menjangkau sekitar 90% pengguna internet keliling dunia.
Berikut ini adalah contoh iklan Display Google:
Iklan Google Display dapat muncul di posisi apa pun di situs web atau aplikasi anggota di Google Display Network berdasarkan penargetan oleh pengiklan. Beberapa ukuran populer untuk Iklan Banner adalah:
Berikut ini adalah keuntungan dari Iklan Google Banner:
Salah satu fitur terbaik dari Iklan Google Display adalah opsi untuk menargetkan pemirsa yang Anda inginkan. Penargetan ini dapat didasarkan pada perilaku pemirsa atau Konten.
Perilaku Penonton
Penargetan Konten
Setelah mencapai sukses besar di India sebagai satu-satunya platform online untuk pembelian iklan, Media Ant masuk ke Indonesia sebagai platform gratis untuk membuat daftar Media. Pengiklan dapat melihat pilihan media yang paling cocok dan tarif iklan yang ditawarkan oleh pemilik media.
Tim Digital di Media Ant memiliki pengalaman bertahun-tahun di iklan Google Display dan telah dilatih oleh Google. Saat mengeklik tombol "sambungkan", Anda akan terhubung ke tim eksekusi kampanye. Daftar harga dalam pemilihan Media di Situs Web adalah taksiran biaya per klik. Karena Google Adwords adalah platform layanan mandiri dengan sistem penawaran di tempat, biaya sebenarnya akan bervariasi sesuai dengan kata kunci dan persaingan.
Anda juga dapat menghubungi kami untuk beriklan dengan mengirim email ke [email protected]
Anda dapat melihat halaman media populer lainnya untuk beriklan secara digital:
https://www.mediaant.id/digital/facebook-website-iklan
https://www.mediaant.id/digital/youtube-website-iklan
https://www.mediaant.id/digital/google-search-website-iklan
Anda dapat mengunjungi halaman Alat Periklanan Digital:
https://www.mediaant.id/digital
Anda dapat melihat halaman Peralatan lainnya:
Google Display ads, also known as Google Display Network Ads, Banner Ads and Display Ads, are advertising options for sambare platforms that you can target potential customers with banner ads that can be images, text, or a combination of both displayed on the Google Display Network . You can also use GIF format images for Banner ads, if they follow Google's guidelines. Another popular form of Google Display Ads is responsive advertising. The purpose of responsive advertising is to use the best available space. Automatically matches images and text provided by advertisers in available space. The only disadvantage of responsive advertising is that the user has no control over appearance.
The Google Display Network is a collection of more than 2 million Google websites and applications where Display Ads can appear. The Google Display Network reaches around 90% of internet users around the world.
The following are examples of Google Display ads:
Google Display ads can appear in any position on a website or member application on the Google Display Network based on targeting by advertisers. Some popular sizes for Banner Ads are:
120 * 240 : Vertical Banner
120 * 600 : Skyscraper
125 * 125 : Button
160 * 600 : Wide Skyscraper
180 * 150 : Small Rectangle
200 * 200 : Small Square
234 * 60 : Half Banner
250 * 250 : Square
300 * 250 : Medium Rectangle (Popular)
300 * 600 : Half Page (Popular)
300 * 1050 : Portrait
320 * 50 : Mobile Leaderboard
320 * 100 : Large Mobile Banner (Popular)
336 * 280 : Large Rectangle (Popular)
468 * 60 : Banner
728 * 90 : Leaderboard (Popular)
970 * 90 : Large Leaderboard
970 * 250 : Billboard
Advertisers can target specific audiences by defining their audience and keywords that will be used to search for products.
Advertisers can track Google Display Ad spend and Google Display ad performance in real time and can always optimize ads for better performance.
Advertisers can create visually interesting advertisements that can improve brand perception and provide detailed information about products.
Google Display Ads can be effective in terms of remarketing / retargetin
One of the best features of Google Display Ads is the option to target the audience you want. This targeting can be based on audience behavior or Content.
Audience Behavior
Demography (Demographics): Targeting can be done based on the user's location, age, gender, and type of device.
Affinity: Audience that has certain characteristics or behavior, ex-shopaholic audience
In Market (In-Market): Audiences who have searched for products or categories similar to yours recently.
Custom Intent: Customers who tend to be involved with your ad. Apart from keywords, you can also add other website URLs, applications, and YouTube Content to notify Google of your target audience.
Similar Audiences: If you have a remarketing list with you, you can target people who have the same or similar interests as those in the remarketing list.
Remarketing: Your target audience that has interacted with your ad, your site or application will be exposed to your ad more often.
Topics: Most relevant for Google Display Ads. Google Adwords goes through webpage content from various websites and categorizes it by topic - depending on page content, link structure and page structure.
Placements: This is also common in the case of Google Display Ads where advertisers can target websites where they want to run ads.
Content Keywords: Advertisers choose words or terms that are relevant to what search terms the audience uses.
After achieving great success in India as the only online platform for advertising purchases, Media Ant entered Indonesia as a free platform for listing Media. Advertisers can see the most suitable media choices and advertising rates offered by media owners.
The Digital Team at Media Ant has years of experience in Google Display advertising and has been trained by Google. When clicking the "connect" button, you will be connected to the campaign execution team. The price list in the Media selection on the Website is an estimated cost-per-click. Because Google Adwords is a standalone service platform with an on-site bidding system, actual costs will vary according to keywords and competition.
You can also contact us to advertise by sending an email to [email protected]
You can see other popular media pages to advertise digitally:
https://www.mediaant.id/digital/facebook-website-iklan
https://www.mediaant.id/digital/youtube-website-iklan
https://www.mediaant.id/digital/google-search-website-iklan
You can visit the Digital Advertising Tool Page:
https://www.mediaant.id/digital
You can check the other Tool pages:
https://www.mediaant.id/cinema
https://www.mediaant.id/newspaper
https://www.mediaant.id/television
https://www.mediaant.id/magazine
Jika saya ingin tahu lebih banyak atau memesan iklan apa yang harus saya lakukan?
Berikut ini beberapa langkah mudah untuk memesan iklan Anda secara online:
Langkah 1 - Masuk / Daftar dengan Media Ant dengan mengklik pada ikon Profil di sisi kanan atas halaman Anda
Langkah 2 - Jelajahi Media pilihan Anda
Langkah 3 - Pilih opsi dan harga media Anda dan simpan kampanye Anda
Langkah 4 - Pergi ke Dashboard dengan mengklik pada ikon Profil
Langkah 5 - Klik "Select an Action" tarik turun dan "Connect" untuk terhubung dengan pemilik media online
© 2021 The Media Ant - A Haystack Marketing Services Pvt.Ltd. brand. All icons and images © to their respective owners.